Startup-ok "régen"
2013.10.24. Szólj hozzá!
Most, hogy az Apple bejelentette termékei új kiadásait, és mivel manapság vállalkozások terén a "startup" az egyik legdivatosabb kifejezés, időszerűnek éreztem egy idővonal-szerű infografika bemutatását, ami sikeres egykori startup-ok fejlődéséről szól. Ami egyáltalán nem meglepő, hogy a bemutatott cégek közül nincs olyan, amely ne az IT-hez kapcsolódna: a gyorsan fejlődő, és "szem előtt" lévő cégek többsége az IT térnyerésével, azzal párhuzamosan, vagy azt meghaladó dinamikával fejlődött. Ami számomra érdekes, hogy míg a 70-es, 80-as évek folyamán alakult cégek alapötlete nem egy embertől származik, addig a kilencvenes években, illetve 2000 után egy-egy ötletgazda volt (igen, tudom, a Facebook esetében ez erősen véleményes). És ami szintén a 2000-es évekhez kapcsolódik, az az, hogy akár egyedül, akár többen indították, mára a márka egy-egy emberhez kapcsolódik, a "cég arca" egyetlen ember lett, vele/ velük azonosítjuk a céget (az Apple esetében még a sajnálatos halála után is) A másik elgondolkodtató dolog, hogy a cégek alapötlete önmagában nem eget rengető és forradalmi: gondolok itt arra, hogy elektromos autó kifejlesztésén gondolkodni a 90-es években, vagy képmegosztást alkalmazni a fiatalok körében 2000 után nem átütő erejű: a siker kulcsa sokkal inkább a megszállott kitartás,az egyszerű vízió tökéletes megvalósítása. forrás: http://blogs.salesforce.com/au/2013/02/grow-your-business.html |
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.